סדנת מסע בזמן – כל אחת בדרכה

סיגל הר ציון
'מסע בזמן'

הכל משתנה / ברכט
הַכֹּל מִשְׁתַּנֶּה. לְהַתְחִיל מֵחָדָשׁ
יָכוֹל אָדָם בִּנְשִׁימָתוֹ הָאַחְרוֹנָה.
אֲבָל מַה שֶּׁאֵרַע, אֵרַע. וְהַמַּיִם
שֶׁמָּזַגְתָּ לְתוֹךְ הַיַּיִן, לֹא תּוּכַל
לִשְׁפֹּךְ אוֹתָם בַּחֲזָרָה.

מַה שֶּׁאֵרַע, אֵרַע. הַמַּיִם
שֶׁמָּזַגְתָּ אֶל-תּוֹךְ הַיַּיִן, לֹא תּוּכַל
לִשְׁפֹּךְ אוֹתָם בַּחֲזָרָה, אֲבָל
הַכֹּל מִשְׁתַּנֶּה. לְהַתְחִיל מֵחָדָשׁ
יָכוֹל אָדָם בִּנְשִׁימָתוֹ

באירוע 'בדרך לעצמי בארץ הפלאות' הסדנה שלי תעסוק בתפיסת הזמן בעינינו, זמינותו עבורנו ושלושת הזמנים ומשקלם בחיינו.

למעלה מ-20 שנה שאני עוסקת ולומדת את העבר. עסקתי בניהול של אתר מורשת, תיעדתי אין ספור סיפורי חיים של בני הגיל השלישי, אני אספנית "משוגעת" של חפצי וינטג' מקום המדינה ומתלבשת בבגדים מן המאה שעברה…

מאז ומתמיד אני שומעת את המשפט: "את בכלל היית צריכה להיוולד במאה שעברה…"

שנים שקיבלתי זאת כמחמאה גדולה, מבלי להבין מדוע. הרי יכולתי להרגיש שמתייחסים אלי כמיושנת, כמי שעבר זמנה או סתם אחת משונה…

"עם הזמן" מצאתי את ההקשרים והסיבות שהביאו אותי להתחבר אל העבר.

עבורי העיסוק בעבר הוא שהביא אותי לתובנות רבות על החיים וזמניותם, על הצורך לחיות כאן ועכשיו ועל תפיסת העתיד שעוד מחכה לנו…

הסדנה "מסע בזמן" מתכתבת עם הארנב ושעון הזמן. כמו הארנב שתפקידו להעיר את אליס, כך הסדנה באה לעורר בנו את המודע לחלקים מעברנו, על מה שעובר עלינו בהווה ולהתכונן לעתידנו הקרוב והרחוק….

בסדנה נחלוף בין הזמנים ונביט בהם מקרוב ומרחוק, נפגוש את עצמנו בתוכם ואת השפעתם. נחווה את שלושת הזמנים, כל אחד ואחד בנפרד ובמשותף.

נגלה עד כמה השילוב בין הזמנים קובע או משפיע על אישיותנו, מעשינו, יעודנו וחלומותינו.

נבדוק עד כמה אנחנו מודעות או שלא להשפעת הזמן על חיינו ועד כמה אנחנו מאפשרות לזמן ולתקופות שעברנו לקבוע או לשלוט על מהלך דרכנו. 

נבחן את שילובם של שלושת הזמנים בחיינו. האם הם חיים יחדיו באיזון ובשלום או שמא זקוקים לגבולות יותר ברורים?

נעסוק בחשיבות של כל פרק זמן בחיינו, נבחן מהן המתנות שניתן לקבל מכל זמן ומהם ה"בורות" אותם כדאי להכיר ולהיזהר שלא ליפול לתוכם.

בעזרת טכניקות שונות של עבודה בהווה, אפתח בפניכן חלון לעולמכן במימדי הזמן השונים. ההצצה מהחלון תאפשר לנו לפגוש את עצמנו בפרקי זמן משמעותיים בחיינו, "לעצור" ולו לרגע, להביט, לחשוב, לנשום, להבין ולהכיר את עצמנו מזווית ראיה רחבה יותר.

 

איך אני עושה את זה? בראש ובראשונה בעזרת טכניקה שפיתחתי, בה אני נעזרת בחפצי וינטג', ובנוסף אעבוד עם קלפי מודעות חדשים בשם "גלולי", דמיון מודרך ועוד קסמים… בסדנה נעבוד באופן אישי וקבוצתי כי מלבד הלימוד הפנימי של כל אחת ואחת אני מאמינה בכוח הנשי והלמידה המשותפת.

ברמה האישית, העיסוק בעבר הביא אותי לתובנות רבות על החיים שלי כיום ולעתיד אותו אני רוצה לעצמי, ולכן אני מזמינה אתכן להצטרף אלי למסע של כמה שעות, בו נעצור את שעון הזמן, וביחד, יד ביד, נחזור לעבר, נקפוץ לעתיד ונבקר בכאן ועכשיו כצופות מהצד.

מבטיחה לכן חוויה מיוחדת במינה והרבה אהבה.

 

קצת עלי

שמי סיגל הר ציון (45), נשואה למשה, אמא לשלושה בנים וגרה בחוות הבודדים "אחוזת שושנה" שבסמוך למבצר הצלבני כוכב הירדן.

מנחת סדנאות תוכן ייחודיות ומפתחת שיטת עבודה באמצעות אוסף חפצי וינטג' אותם אספתי במשך השנים. אוהבת אדם ועוסקת רבות בלימוד העבר האנושי ומורשת ישראל.

מלבד לימודי חינוך והוראה, הוכשרתי בקורסים רבים ומגוונים בדרך לעצמי: מספרי סיפורים, צילום, הנחיית סדנאות קלפי קס"ם, מוזאולוגיה באתרי מורשת, סדנאות אסנס, רפואה משלימה ועוד… אך בעיניי, את הידע היקר והעיקרי על מהות החיים והיעוד האישי שלי, קיבלתי בזכות פרויקט התנדבותי שיזמתי ובו ראיינתי וצילמתי עשרות תיעודי חיים של ותיקי העמק ובכך נחשפתי לסיפור חייהם המיוחד ואישיותם הפורצת את מסך הזמן.

עד לא מזמן ס. מנהלת אתר המורשת והתיירות "נהריים בגשר" (16 שנה), ולשעבר מנהלת עמותת התיירות "הצפון הקרוב". עסקתי בתכנון, פיתוח וניהול פרויקטים חינוכיים ואטרקציות תיירותיות. כיום חברה בהנהלה ואחראית על תחום ההדרכה בעמותה למורשתו של מאיר הר-ציון ז"ל, מנחת סדנאות תוכן המותאמות לקהלים מגוונים בכל רחבי הארץ ומנהלת את סופרסונה צפון, ארגון נשי בין לאומי.

כל הזכויות שמורות ללירון אלעד ו'מסע בעקבות אחד' 2016  |   תקנון האתר   |צרו קשר | עיצוב האתר: טלי יחיה create it  | תכנות אתר : נמרוד אלישר neompro