סדנת דרך העדשה

אביטל אנגל
'מציאות מצולמת'

הי נשים יקרות,
אני אביטל, בוגרת קמרה אובסקורה, צלמת ומורה בכירה לצילום מזה שנים רבות. במהלך שנותיי המקצועיות, גיליתי שהמצלמה היא כלי מדהים לפיתוח מודעות ולמימוש אישי.

 

 

 

 

צילום, התבוננות מבעד לעדשה, הינם עבורי דרך לדיאלוג, הבעת רגשות, תפיסת הרגע ואף ריפוי.
נוכחתי עם השנים, כי המצלמה, מעבר להיותה כלי תיעודי, מאפשרת לא פעם במצבים רגשיים מורכבים וקשים, אצל ילדים ומבוגרים כאחד, לשחררם ממצוקתם, ובכך לעבור חוויה בלתי נשכחת המולידה חיוך אהבה פתיחות ונוצרת את הרגע.

בשל היותי צלמת שנים כה רבות, סיגלתי דרך התבוננות אחרת על העולם, גם כשהמצלמה לא איתי, אני רואה את המציאות בתמונות, תוך כדי התייחסות לאור ולרגע המכריע.

המצלמה עבורי היא הארכה טבעית של עיניי,  באמצעותה אני מביעה, חווה ומתרגשת כל פעם מחדש. היא מאפשרת אפיקי תקשורת עם הסביבה המצולמת ופותחת בפני עולמות חדשים וקסומים.

 
סדנת דרך העדשה היא סדנת צילום דיוקנאות, בה אנחנו מצלמות (בסמארטפון) אחת את השנייה דרך שאלות מנחות.

 
בתחילת הסדנה אני נותנת כלים צילומיים שיעזרו לכן להשתמש במצלמה ככלי לפיתוח עצמי עם דגש על כלים לצילומי דיוקן.

 
המצלמה היא כלי שיקופי והיא מאפשרת לנו הבעה רגשית ותקשורת מקרבת עם עצמנו ועם הסביבה. דרך העדשה נתבונן, נחווה, נחקור ונגלה השתקפות של חלקים שונים בתוכנו, שלא לכולם אנחנו מודעות.

התהליך אותו אנו עוברות בסדנה, תורם להעלאת המודעות ושיפור ההערכה העצמית. הוא מאפשר לנו לפתח יכול הקשבה ורגישות לעצמנו ולזו שנמצאת מולנו.

תוך כדי עבודה נעמיק את ההיכרות עם עצמנו, נגלה איך אנחנו נתפשות בעינינו ובעיני האחרת ונבחר מה אנחנו רוצות להקרין לעולם.

 
כמו בסיפור של אליס בארץ הפלאות שם הדמיון והמציאות מתערבבים כך גם בחיינו במקרים רבים תפישתנו את עצמנו אינה מציאותית ואנו כלואות בפרדיגמות שמונעות מאיתנו לנוע קדימה ולפרוץ את הגבולות שהצבנו לעצמנו.

 
נצמצם את הפער בין חזון למציאות ונתבונן יחד בתוצרים של התפתחות וצמיחה.

דרך העבודה הזוגית והקבוצתית, נתנסה ונשלוף מתוכנו איכויות חדשות כמו: תעוזה, ספונטניות, גמישות מחשבתית, צחוק ושמחה ונחזק את תחושת המסוגלות.

אני מזמינה אותך לבוא לרגעים של שקט וצמיחה, בחברת נשים נפלאות כמוך!

כל הזכויות שמורות ללירון אלעד ו'מסע בעקבות אחד' 2016  |   תקנון האתר   |צרו קשר | עיצוב האתר: טלי יחיה create it  | תכנות אתר : נמרוד אלישר neompro